جبرگزاری کمیته بررسی برندهای پذیرش شده در نخستین جشنواره ملی کنشگری دینی در شهر مقدس قم برگزار شد. در این مرحله، برندهایی که بر اساس شاخصهای ارزیابی اولیه شامل موارد زیر بودند، مورد بررسی قرار گرفتند:
- دارا بودن مخاطب کیفی متناسب با موضوع
- داشتن سابقه کنشگری دینی مستمر حداقل یکساله
-
واکنش به جریانهای فرهنگی و اجتماعی
- فعالیت متمرکز و هدفمند تحت عنوان یک برند
از میان 4135 برند ثبتنامی در مرحله اول، 211 برند واجد شرایط تشخیص داده شدند و به مرحله گروه انتخاب راه یافتند. جلسات گروه انتخاب در اردیبهشتماه 1404 با معیارهای تخصصی و بررسی گزارشات فعالیتی برگزار شد که در نهایت 25 برند به عنوان برندهای راهیافته به نمایشگاه جشنواره انتخاب شدند. نمایشگاه و اختتامیه این جشنواره در شهریور ماه با هدف شناسایی و معرفی الگوهای موفق کنشگری دینی در رسانه های نوین و با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- معاونت فضای مجازی برگزار خواهد شد.